Visie

 

Ontwikkelen

Wat ik belangrijk vind in mijn lessen, is dat de kinderen zich op mentaal, fysiek, cognitief en sociaal gebied ontwikkelen. Bewegen en met het lichaam bezig zijn is erg goed voor een kind. Zowel om zich motorisch te ontwikkelen maar ook om energie eruit te kunnen laten komen. Door middel van acteren, zingen en dansen leren de kinderen bepaalde gevoelens en emoties te herkennen. Dus als ik heel boos moet spelen, hoe voelt dat dan? En als ik heel blij ben, hoe voel en beweeg ik mij dan? Ik probeer de kinderen op een speelse manier om te leren gaan met emoties en gebeurtenissen. En de kinderen op een creatieve manier iets educatiefs mee te geven. Van samenwerken, tot er achter komen dat we allemaal een eigen individu en uniek zijn. Van elkaar helpen met de teksten en de dansjes tot het tot stand laten komen van hun eigen personage. 

 

Creatief uitdagen

Ik vind het belangrijk dat ik de kinderen creatief uitdaag en stimuleer om hun creatief denk vermogen te leren benutten en zich op een creatieve manier te leren uiten. De kinderen mogen leren kritisch te luisteren en te voelen. Over dingen na te denken en daarbij te voelen of ze iets wel of niet interessant vinden, wel of niet durven uiten in creatieve vakken, wel of niet prettig vinden om te doen, wel of niet bezig willen of kunnen zijn met zichzelf, de groep en een project.

 

Betrokken en gezien voelen

Wat ik ook belangrijk vind is dat het kind zich betrokken voelt en leert mee te doen. Dat het kind zich gezien voelt en dat het kind een bevredigend gevoel krijgt van wat hij of zij bijdraagt aan het grotere geheel. Ieder kind heeft altijd iets te bieden en toe te voegen. Het is belangrijk om de eigen inbreng van het kind te prikkelen en stimuleren.

 

Zelfbewuster maken

En daarnaast vind ik het belangrijk dat het kind zijn of haar eigen interpretatie heeft. Wat vindt het kind belangrijk? Hoe staat het kind in bepaalde situaties? Wat vindt het kind wel of niet prettig? Wat vindt het kind wel of niet belangrijk in deze maatschappij?

Maar ook op sociaal en fysiek gebied. Hoe beweegt het kind zijn of haar lijf? Hoe moet het kind nou eigenlijk de stem gebruiken? Hoe komt het kind over op een podium? Maar ook op sociaal en cognitief gebied. Tellen op de maat, steeds op een andere plek staan, tekst uit het hoofd leren, moet het kind nu naar links of naar rechts? Hoe werk je eigenlijk samen naar een mooi optreden toe?    


Respectvol

 Ook vind ik het belangrijk dat de kinderen leren over respect. Hoe ga je respectvol om met jezelf? Luister je naar je eigen ingeving en idee of geef je geen gehoor aan die innerlijke stem? Hoe ga je respectvol om met een ander? Tot waar ligt de grens, welke fysieke bewegingen richting een ander zijn oké en welke fysieke handelingen kan ik beter niet doen? Maar ook de woordkeuze, hoe communiceer ik op een prettige manier met iemand anders? En hoe ga je respectvol om met spullen die je leent, de materialen waar je op zit, de dingen die je nodig hebt? 


 

 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Instagram
LinkedIn